Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

Hur svårt kan det va?

Av Margaretha E-son Hägg - 28 mars 2010 14:35

Snön bara i ankelhöjd numer,så första promenaden (besiktningen )av "våran" skog sedan i december.En fantastisk resa i naturen nu och om vad som skett under fimbulvintern.Asparna får en hård kamp att överleva utan bark på mitten.

Rönnen gör sig icke besvär om den är under 3 meter hög=slut,kaputt.Midsommarbjörkarna är avtagna någonstans på mitten.

Jag måste säga att det är SKITLÄTT att se vilka som bott granne med oss i vinter.Snacka om ett hårt jobb för att överleva,men de har nog varit inne på andras revir och käkat också.Konstaterar att det går åt mycke trädprodukt

för att framställa såååå mycke slaggprodukt.

Finns det någon handel,kan man tjäna pengar på älgskit?

En stor fundering har jag.

Hur svårt kan det vara att spåra och veta var skogens konung befinner sig.

Enligt mitt sätt att se,är ÄLGEN en värdelös smygare.

Vadå? spännande att jaga älg ,de står ju mitt framför näsan på oss.

Ja,ja vet ATT ihöst när det är DAX då är dom borta!Bara,sådär.


Men gott om Älg har det i alla fall varit utanför mitt sovrumsfönster i vinter.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margaretha E-son Hägg - 22 april 2010 10:23

Blå himmel,SOL,+12 grader,på läsidan.ALLTSÅ 07oo i morse,lekte livet=vårkänslor? Tänkte mig en lång härlig promenad,med familjens bästa vän=hunden Buffie. Jag kör fortfarande med långkallingar,vill ju vara lite garderad. Men upptill har jag lät...

Av Margaretha E-son Hägg - 8 april 2010 21:43

Jag tror jag blir galen! Har jobbat för att komma fram till skriv nu! I 10 MINUTER!! Ville bara att ni skulle veta att det finns en sorgligt ensam trana ibland oss, Gick min vanliga långpromenad,med Bufflan.Fågelvärlden är alltid med oss då. En...

Av Margaretha E-son Hägg - 6 april 2010 10:38

Hur många utav samma sort,ja inte likadana men samma användningsområde, om man säger så,har ni? Vad jag menar är,hur många, glas, tallrikar, osthyvlar,Kepsar, NYCKELRINGAR! You name it! Vad i Herrans namn,skall jag ha 114 glas till ? (om jag ...

Av Margaretha E-son Hägg - 6 april 2010 10:38

Hur många utav samma sort,ja inte likadana men samma användningsområde, om man säger så,har ni? Vad jag menar är,hur många, glas, tallrikar, osthyvlar,Kepsar, NYCKELRINGAR! You name it! Vad i Herrans namn,skall jag ha 114 glas till ? (om jag ...

Av Margaretha E-son Hägg - 6 april 2010 10:38

Hur många utav samma sort,ja inte likadana men samma användningsområde, om man säger så,har ni? Vad jag menar är,hur många, glas, tallrikar, osthyvlar,Kepsar, NYCKELRINGAR! You name it! Vad i Herrans namn,skall jag ha 114 glas till ? (om jag ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards